Online marketing

A honlapkészítés a múlté

Csak egy honlappal ma már nem lehet sikereket elérni. Rendszerben kell gondolkodni. A rendszer részeit pedig egy cél irányába kell terelni. Ezért az online jelenlétünk célját már érdemes a legelején meghatározni. Ha már jelen vagyunk valamilyen formában a interneten, és tudjuk a céljainkat, akkor minden egyes megjelenésünket ennek tudatában kialakítani.

 

Az online marketing nem egyszerűen a hagyományos (offline) marketing eszközök online alkalmazását jelenti, hanem minőségileg új tevékenységet takar. Egy honlap nem lehet a vállalati brossúra online megfelelője. Egész egyszerűen nem működik a kinyomtatott anyag online  felületen, valamint nem használja ki az internet nyújtotta előnyöket.

Az online marketing, egy rendkívül gyorsan fejlődő ágazat.Ami tegnap működött, ma már nem biztos hogy fog. Sok honlap biztosít tesztelő eszközöket, amik segítenek folyamatosan figyelni és kideríteni, milyen kép/szöveg kombinációk, illetve elhelyezkedésük működik legjobban.

A végső cél az online marketingben, hogy minél több célzott oldallátogatót szerezzen egy honlap, azaz olyan látogatókat, akit valóban érdekel a honlap tartalma. Az oldallátogatókból, pedig kiváltson egy reakciót (konverzió). Ez a reakció lehet azonnali vásárlás, de gyakran hírlevélre való feliratkozás, vagy ingyenes demo szoftver letöltés is.

Egy eladási tölcsér felépítése során alkalmazni kell a következő eszközöket: keresőoptimalizáció, email hírlevelek, fórum marketing, hirdetések, partner programok stb., azaz minden olyan módot, mely lehetővé teszi, hogy a potenciális vásárló megkezdje a párbeszédet a vállalattal, tanuljon a vállalat termékeiről, szolgáltatásairól, vagy olyan koncepciókat és javaslatokat tegyen magáévá, melyek végül vásárláshoz vezetnek. A tölcsér felépítése sok időbe telik, és megkívánja az eladó folyamatos online tevékenységét.