Csomagolástervezés

Miért fontos a jó csomagolás?

Az FMCG (napi fogyasztási cikkek) esetében a márkaélményt gyakorlatilag csak a csomagolás közvetíti, mivel a fogyasztó a termék megvásárlása és a felhasználása között eltérő időben csak ezzel kerül közvetlen kapcsolatba. A vásárlási döntések 80%-a a polcok előtt történik, másodpercekben mérhető, amit egy termék kiválasztásával töltünk. Tágabb értelemben nem csak az FMCG termékeknek szükséges a csomagolás, a szolgáltatásoknak is van csomagolása, de ezt már inkább arculatnak nevezném.
>> Bővebb információ az arculatról

Milyen a “jó” csomagolás?

  • Megkülönbözteti a terméket a többi árucikktől, értéket közvetít és az érzelmekre hat
  • Felkelti a vásárlók figyelmét a zsúfolt eladóhelyen: cégérként és reklámként funkcionál
  • Pozicionálja az árucikket
  • A csomagolás gondoskodik az áru tárolásáról és védelméről, használati útmutatók és tápértékre/biztonságos használatra vonatkozó adatok olvashatók rajta
  • Kiegészítő funkcióval is bírhat: a csomagolás a későbbiekben sokszor külön életet él – gondoljuk csak a lekvárosüvegekre, kupakján a gyártó logójával

Mik a munkafolyamat részei?

1. Arculat-tervezés

Mint egy háznak az alapja, úgy a csomagolásnak az arculat a meghatározó része. A csomagolás megtervezésének kezdete előtt le kell fektetni az arculati alapköveket.

2. Egységes kommunikáció

Ezáltal az egész termékkínálat egy arculat köré fog épülni, ez pedig segít az egyes termékek felismerésében, egységes polckép megjelenésben, egységes kommunikációban.

3. Nyomdai kivitelezés

Meglepő lehet, de sok olyan grafikus munkájával találkoztam már, ami a monitoron jól mutat, de egy nyomda nem sok mindent tud vele kezdeni. Én nyomdakész anyagokat állítok elő, amik megfelelnek a nyomdai elvárásoknak. Több nyomdával állok kapcsolatban, tudom ki miben jó.

Miért válasszon engem?

Profi munkát kapsz
Már több mint 10 éve foglalkozom grafikával/designnal, emellett marketingesként dolgozok. Az elmúlt 4 év marketinges pozícióban eltöltött időszak alatt rengeteg tapasztalatra tettem szert, melyet fel is használok a grafikai munkáim során. Csomagolástervezéskor nem öncélú, múzeumba kerülő anyagokat tervezek. Célom az esztétikus, értékesítés orientált csomagolás létrehozása.

Teljes körű megoldások
Nem csak megtervezem a terméked csomagolását, márkád arculatát, hanem ha komplexebb feladattal bízol meg (például a weboldalad teljes megtervezésével) szívesen adok online marketing tanácsokat is. Ha esetleg olyan munkával bízol meg ( például 3d tervezés), amiben nem vagyok jártas, akkor arra a feladatra tudok megbízható designereket ajánlani.

Nincsenek rejtett költségek
Amit az elején megbeszélünk, és rögzítünk, annyi lesz a végeredmény. Egyetlen fillérrel sem lesz több.

Alacsony ár, és profi munka? Hogyan csinálom?
Nagyon egyszerű. Mint említettem főállásban marketingesként dolgozok, alanyi adómentes vagyok. Így már 27%-kal kedvezőbb árakat tudok nyújtani, mint a konkurencia. Nem kell irodát bérelnem, nincsenek reprezentatív titkárnők, magam is fel tudom venni a telefont.

Csak annyi munkát vállalok be, amennyit elbírok
A csomagolástervezés, arculattervezés, online marketing, marketing tanácsadás számomra mellékállás. Arra azonban mindig figyelek, hogy ne vállaljam túl magam és 100%-ban a munkádra tudjak koncentrálni.