Offline hirdetések mérése

Offline hirdetések mérése

Képzeld el, hogy offline módon hirdetsz és a hirdetésre érdeklődőket a honlapodra szeretnéd terelni.

Hogyan vizsgálod külön ezt a látogatói csoportot és ezáltal, hogyan juss eredményességi elemzésekhez? A probléma az, hogy aki csak simán begépeli a weblap címedet, ő direkt látogatóként fog megjelenni a statisztikákban és nem lehet megkülönböztetni azt, hogy a hirdetésed alapján talált-e Rád vagy sem.

A válasz pofon egyszerű. A hirdetésedben ne a fő domain nevedet add meg, hanem egy ehhez hasonló címet: www.valami.hu/akcio. A „/” jel után olyan szó álljon, amely kapcsolódik a hirdetésedhez, ajánlatodhoz vagy a célcsoportodhoz, könnyen megjegyezhető és egyértelműen leírható. Ezt a webcímet csak 1 hirdetésben használd és ügyelj arra, hogy az Interneten ne mutasson rá egyetlen link sem. Hozd létre az alábbi forráskódú HTML oldalt:

<html>
<head>
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>
<meta HTTP-EQUIV=”REFRESH” content=”0; url=http://www.valami.hu/?utm_source=televizio8&utm_medium=tvspot&utm_content=verzio1&utm_campaign=offline_kampany”>
<body>
</body>
</html>

Tedd be a /akcio könyvtárba (vagy amit megadtál az URL-ben) és nevezd el „index.html” néven. Más dolgod nem lesz, mint a kampány értékelésekor megkeresni a Forgalmi források / Források / Kampányok jelentéseknél azoffline_kampany nevű kampányodat és válaszd ki az Elsődleges dimenziók közül a Forrás választási lehetőséget. Itt látni fogod a példában szereplő „televizio8” forrásból érkező látogatók eredményeit. Ne feledd aWebhelyhasználat fül után a Célkészlet és Elektronikus kereskedelem fül alatt található eredményeket is megvizsgálni!

Természetesen a <meta HTTP-EQUIV=”REFRESH”… kezdetű részben az URL értékét változtasd meg a saját generált paraméterezett URL-edre. Az URL-t paraméterezd saját elnevezésekkel és ennek megfelelően keresd meg aKampányok jelentésekben!

A kód lényegében átirányítja a látogatókat a paraméterezett webcímre, amelynek segítségével már mérhető lesz, amit szeretnél. Mókás lenne pl. egy TV reklámban beolvasni egy ilyen paraméterezett URLt… :) Ezért jobb a lerövidített URL.

Ez a módszer nem minden esetben használható, de érdemes tudni róla és alkalmazni, ahol lehet.

forrás: Online Marketing Akadémia | Webanalitika, Google Analytics tudásanyag

A fenti módszert még a QR kód alkalmazásával egészíteném ki. A megoldás megegyező a fent leírtakkal, a www.valami.hu/akcio helyett QR kódot kell elhelyeznünk a hirdetésben. A QR kódot úgy kell beállítani, hogy a link az akciós oldalra mutasson (www.valami.hu/akcio). A fenti kódban szereplő  “meta” tag gondoskodik arról, hogy átirányítsa a látogatót a saját, generált, paraméterezett url-re. Ebből semmit sem fog észrevenni a user.

0 Comments

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*